پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:01 - 1403/03/07

یادداشت بهزاد تیمورپور

همانندی تولید ثروت و محتوای مفید در رشد اقتصاد و فرهنگ جامعه / ارزش سازی در تداوم ارتباط با مخاطب صورت می گیرد

تولید محتوای سالم و مفید خبری در رسانه ها و مطبوعات و شبکه های اجتماعی بسیار مهم است تا جایی که حیات و ممات رسانه ها به این تکنیک موثر ارتباط دارد.

تولید محتوای سالم و مفید خبری در رسانه ها و مطبوعات و شبکه های اجتماعی بسیار مهم است تا جایی که حیات و ممات رسانه ها به این تکنیک موثر ارتباط دارد.

  • در حال حاضر تنها راه حل مبارزه با فیک نیوز ها  تولید محتوای سالم و به هنگام است که در ارسال خبر از منبع به مخاطب مقابل انتقال شایعات را می گیرد .
  • در این میان امید آفرینی در تولید محتوا مسئله اول است که هر محتوایی در بخش های خصوصی و دولتی تولید می شود امید آفرینی را خمیرمایه تولید محتوی خود قرار دهند.
  • هماهنگونه که تولید ثروت اقتصاد یک کشور را نجات می دهد و شکوفا می کند تولید خبر سالم و به هنگام و محتواهای پژوهشی در خبرها فرهنگ یک جامه را در یک پارادیم کوتاه رشد می دهد و از بستر فرهنگ سایر شاخص های اصلی جامعه هم رشد می کند.

    تولید محتوا چیست؟
    تولید محتوا (Content Creation) اصطلاحا به فرآیند جمع‌آوری اطلاعات و آماده‌سازی هدفمند آن برای پاسخ‌گویی به یک یا چند دغدغه‌ی کاربران اینترنتی ومخاطبین عام گفته می‌شود. 

    می‌توانید تولید محتوا را مانند فرآیند ساخت یک نوع غذای محبوب در نظر بگیرید. در این فرآیند، ابتدا شما باید مواد اولیه را در اختیار داشته باشید (تحقیق و تفحص درباره‌ی موضوع محتوا)، سپس استراتژی‌ها و ایده‌های خود را به آن بیفزایید. هدف شما از ساخت محتوا، باید مانند یک چاشنی باشد که به خوبی در محتوا حل شده است. 

    به عبارتی،‌ شما از طریق تولید محتواست که می‌توانید توانمندی‌ها و تخصص خود را اثبات کنید. محتوایی که تولید می‌کنید به مردم و جامعه‌ی آنلاین کمک می‌کند تا با کسب‌وکار شما، برند و محصولات شما بیشتر آشنا شوند. محتوا به شما کمک می‌کند مردم را به خود جذب کنید، برایشان دغدغه ایجاد کنید و با ارائه‌ی راه‌حلی برای دغدغه‌ی ایجاد شده، آن‌ها را به سمت برند خود بکشانید. این محتواست که بازدیدکنندگان را به سوی وب‌سایت و صفحه‌ی شما می‌کشاند و باز هم این محتواست که برای شما درآمدزایی می‌کند. 

    برای تولید محتوا، ما به ایده‌ها و موضوعاتی نیاز داریم که با نیازها و دغدغه‌های خریدارانمان جور باشد. در قدم بعدی، جهت درک بهتر این ایده‌ها یا موضوعات، جلوه‌های تصویری و متنی را هم به آن می‌افزاییم. 

    نکته‌ای را از یاد نبرید: تولید محتوا صرفا به نگارش محتوای متنی گفته نمی‌شود و انواع مختلفی از محتواها را شامل می‌شود.

تولید محتوا چه کاربردهایی دارد؟

تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا یک ارتباط مستحکم با مخاطبان برقرار کنید.

تولید محتوا هدفمند کاربردهای بسیاری دارد، به عنوان مثال:

1. به شما کمک می‌کند تا تمامی ابعاد و جوانب اهداف و برنامه خود را پوشش دهید .

2. آمارها نشان داده‌اند که محتوای اصولی و هدفمند می‌تواند بهتر اعتماد مخاطب را جلب کند.

3. شما از طریق تولید محتوا می‌توانید سریع‌تر دغدغه‌های مخاطبان را شکار کرده، راهی برای حل آن‌ها را به مشتری ارائه دهید. 

4. آگاهی مردم را از اهداف و برنامه شما بالاتر می‌برد. 

5. تولید محتوا مانند یک کانال، مردم را به سوی شما هدایت می‌کند. به این منظور، باید بدانید که چگونه باید محتوا تولید کرد و چگونه آن را در پلتفرم‌های مختلف گسترش داد. 

6. تولید محتوا، مردم را از موضوع خاصی مطلع کرده و به آن‌ها آموزش می‌دهد. هر چقدر شما بتوانید محتوای بهتری تولید کنید، ارزش‌سازی پیرامون اهداف شما بهتر شکل می‌گیرد .

7. تولید محتوا باعث وفاداری مخاطب به شما می‌شود. هر چقدر اهمیت بیشتری به محتوایی که تولید می‌کنید دهید، افراد بیش‌تری به شما اعتماد خواهند کرد. 

 

بهزاد تیمورپور /کارشناس ارشد حوزه مدیریت و اقتصاد رسانه و پژوهشگر سبک زندگی ایرانی اسلامی 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین